اقامتگاه بوم گردی در گرگان


چند سالیست که تب و تاب اقامتگاه بوم گردی در سطح کشور زیاد شده و به دلیل قیمت مناسب و حالت سنتی و بومی این اماکن بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است . در شهرهای شمالی هم با وجود ویلاها و سوییت های جنگلی , گردشگران خواهان اقامتگاه بوم گردی هم کم نیستند . در استان گلستان هم به دلیل وجود فرهنگ و رسوم متنوع و طبیعت و مناظر خاص , در جای جای منطقه اقامتگاه های بوم گردی به تازگی تاسیس شده که هر کدام با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به یک جاذبه طبیعی و یا تاریخی امتیازات خاص خود را دارند. از پر طرفدارترین اقامتگاه های بوم گردی گلستان در فصل بهار را می توان اقامتگاه بوم گردی خالد نبی دانست . این اقامتگاه که در میان هزار دره و در بین دشت های سرسبز و پر از شقایق در این فصل قرار گرفته است با بهره گیری از فضای سنتی و روستایی , مطلوب بسیاری از گردشگران منطقه خالد نبی می باشد. در این اقامتگاه امکان گوش دادن به موسیقی زنده و اصیل ترکمن وجود دارد . هم چنین اسب سواری در دشت های سرسبز با لباس محلی ترکمن ها نیز لذت خاص خود را دارد.از دیگر اقامتگاه های خاص استان که به تازگی تاسیس شده و در حال تکمیل امکانات می باشد اقامتگاه بوم گردی در نزدیگی جنگل سرخدار می باشد . از ویژگی منحصر به فرد این اقامتگاه پیاده روی در جنگل سرخدار و تجربه تماشای درخت هایی بسیار قدیمی می باشد. از دیگر اقامتگاه های بوم گردی می توان به مکانی بسیار مجهز با منظره ای رویایی رو به کوه و جنگل در نزدیکی علی اباد اشاره کرد که فضای سنتی داخل اتاق ها همراه با گلیم و شومینه هیزمی حس و حال زندگی روستایی را برای ما تداعی می کند. هم چنین تراس بسیار بزرگ رو به جنگل محبوب همه ی گردشگران می باشد.هم چنین در کنار اقامتگاه بوم گردی فاضل اباد رستوران مجموعه قرار گرفته است که با سفارش غذای محلی و نان محلی در ان زندگی روستایی واقعی را تجربه خواهید کرد.هم چنین از گزینه های دیگر اقامت در نزدیکی گرگان قرار دارد. کلبه های جنگلی چوبی گرگان که در کنار جنگل و در نزدیکی دریاچه ای زیبا قرار گرفته است . کلبه های کاملا چوبی با بخاری هیزمی که بیشتر مناسب طبیعت گردان و کوهنوردان بوده ولی خیلی از خانواده ها هم این مکان را به دلیل مناظر زیبایش انتخاب می کندد. هم چنین نگهبان مجموعه در گوشه محوطه در کلبه ای مجزا اقامت داشته که با سفارش نان محلی و غذای محلی می توانید لذت غذاهای بومی و محلی استان گلستان را نیز بچشید.در این محوطه جنگلی چهار کلبه چوبی قرار گرفته است که با فاصله مناسبی از هم قرار دارند.در بسیاری از شهرهای دیگر استان گلستان نیز اقامتگاه های بوم گردی وجود دارد که در صورت لزوم و جهت هماهنگی برای سفرهای خانوادگی و یا تور ها می توانید در قسمت ارتباط با ما به کارشناسان سایت گرگان تماشا تماس حاصل نمایید تا در خصوص معرفی و رزرو اقدامات لازم صورت پذیرد.

همواره در صورت انتخاب اقامتگاه های بوم گردی جهت اقامت به یاد داشته باشید که این اماکن به جهت ایجاد رابطه هر چه نزدیک تر گردشگران با زندگی روستایی و محلی ایجاد شده اند و گردشگران نباید انتظار امکانات هتل و یا ویلاها را از اقامتگاه های بوم گردی داشته باشند . با این حال این اقامتگاه ها درجه بندی داشته و بعضی ها همچون اقامتگاه بوم گردی فاضل اباد از سطح رفاهی بالایی برخوردار بوده و در عین تجربه زندگی روستایی راحتی و رفاه لازم جهت اقامت را نیز برای گردشگران فراهم میکنند.

در صورتی که علاقه مند به اقامت در سوییت و یا ویلا در گرگان هستید می توانید سری به صفحه ویلاهای گرگان در سایت گرگان تماشا بزنید و مورد دلخواه خود را انتخاب نمایید.

نظرات کاربران

تا به حال کسی نظری ارسال نکرده است، شما اولین نفر باشید.

مطالب مرتبط