کلبه جنگلی در گلستان


استان گلستان بدلیل جنگل های بکر و دشت های سرسبز همواره مورد توجه مسافران و طبیعت گردان بوده و کلبه جنگلی در گلستان برای همه ی انها تداعی گر حسی نوستالژیک در طبیعتی خاص است. استان گلستان بدلیل قرارگیری در پهنه ای وسیع میان کوه های بلند جنگلی از یک طرف و دشت های بیکران پر از گل از سوی دیگر , همواره شاهد سیل عظیم مسافران در تعطیلات میباشد.اب و هوا در میان کوه ها و ییلاقات استان به صورت معتدل و خنک کوهستانی بوده و در دشت ها گرمتر ولی مطلوب میباشد.بدلیل توجه زیاد طبیعت گردان به این استان , علاوه بر ویلا های جنگلی و سوییت ها که مورد توجه مسافران عادی میباشند , کلبه های جنگلی بیشتر مورد نظر طبیعت گردان و گروه های آفرودی میباشد.بدلیل ییلاقات زیبا با امکانات کامل اب و برق و گاز شهری که برای انها فراهم شده است کلبه های جنگلی در گلستان خواهان زیادی دارند.

از قدیمی ترین کلبه های جنگلی در گلستان , کلبه جنگلی گرگان میباشد که سالیان سال نماد تجربه حس روستایی و ساده زیستی و تجربه سکوت شب جنگل برای همه مسافران بود ولی بدلیل تغییر قوانین درسال 98 به دستور محیط زیست تخریب شده و بجای ان بوم گردی میرزا با فاصله کمی از جنگل با امکانات مناسب تاسیس گردید.در این مجموعه 15 اتاق چوبی با تراس های رو به جنگل با فضایی سنتی به جهت رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

از دیگر کلبه های جنگلی قدیمی در گلستان میتوان از کلبه جنگلی نیسا نام برد که بدلیل حالت 2 طبقه با اتاق زیر شیروانی چوبی برای همه نام اشناست.تراس بزرگ چوبی با نمای کوهی سرسبز ازویژگی های خاص ان است. در این کلبه نیز امکانات کامل شهری با شومینه هیزمی همراه مسافران میشوند تا هیچ کسری حس نشود و تنها خاطره ای زیبا به یادگار بماند.

ازکلبه های نوساز در گلستان میتوان به کلبه نارگل و نازگل و نگار در پاقلعه اشاره کرد.کلبه نارگل و نازگل برای 4 نفر پیش بینی شده و بسیار ساده و سنتی بوده ولی دارای امکانات کامل اب برق گاز شهری نیز میباشند. برای مسافران با تعداد بالاتر میتوانند کلبه نارگل و نازگل را که دیوار به دیوار هم هستند اجاره نمایند و درب مشترک حیاط مابین انها باز شود. تراس هایی با منظره جنگل سرسبز از بهترین ویژگی کلبه جنگلی نارگل و نازگل میباشد. کلبه نگار نیز با تمام امکانات فوق با تراسی به مراتب بزرگتر مناسب برای شب نشینی خانواده هاست.منظره دریای ابر قطعا خاطره ای به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد.

از مهم ترین ویژگی های همه ی این کلبه ها میتوان به جاده اسفالته مناسب برای خودروهای مسافران اشاره کرد که در بسیاری از کلبه های جنگلی برای دستیابی به طبیعت بکر عبور از جاده های خاکی اجتناب ناپذیر است . به همین دلیل حتی در هنگام مه شدید و باراش باران نیز دسترسی به این کلبه ها به راحتی امکان پذیر است. کلبه جنگلی در گلستان برای شما مفهموم جدیدی از رفاه ویلا و سکوت روستایی را تداعی میکند که بارها  بارها شما را به این دیار باز میگرداند.

نظرات کاربران

ايدين 13 اسفند 1400

واقعا هنوز بكر مونده اين منطقه ، حيفه شناخته بشه مسافرا بيان و خرابش كنن

حمید 18 اسفند 1402

درخواست ویلا با آبگرم و چشم انداز در ارتفاعات

مطالب مرتبط