موسسه اوای طبیعت گلستان


موسسه آوای طبیعت گلستان یک موسسه غیر تجاریست که در تاریخ 1 آبانماه 1393 با شماره ثبت 521 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری گرگان به ثبت رسید.
موضوع فعالیت این موسسه، اجرا و برگزاری دوره های آموزشی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مطالعات و اجرای تورهای آموزشی مرتبط با گردشگری می باشد.این موسسه برای اولین بار مجری برگزاری دوره های آموزشی راهنمایان طبیعت گردی ( اکوتوریسم ) ، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ،مدیر فنی بند ب ،راهنمایان محلی و همچنین دوره های کوتاه مدت هتلداری در گرگان می باشد و دارای مجوز رسمی از دفتر برنامه ریزی آموزشی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است.

آوای طبیعت گلستان موسسه برتر آموزشی به انتخاب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، برگزار کننده متنوع‌ترین رشته‌های گردشگری در سطح استان است. 

آوای طبیعت گلستان برگزار کننده بیشترین و متنوع‌ترین رشته‌های آموزش گردشگری در کل استان، تنها موسسه‌ای هست که در کنار دوره‌های عمومی گردشگری، برای اولین‌بار برگزاری دوره‌های تخصصی هواپیمایی (بند الف)، اخذ ویزا، کارمند فروش تور داخلی و خارجی، میزبانی غذا و نوشیدنی، مراسم و تشریفات ، مدیریت آشپزخانه و زبان تخصصی گردشگری  را در کارنامه آموزشی خود دارد. لذا این امکان برای فراگیران آوای طبیعت گلستان وجود دارد تا در طول دوره با فراگیران متعددی در زمینه‌ها و گرایش‌های مختلف آشنا شوند که قطعاً در آینده یک مزیت ویژه برای آنان محسوب می‌شود. این دوره‌ها به شرح زیر هستند.

🔵 راهنمای ایرانگردی و جهانگردی
دوره آموزشی راهنمای ایرانگردی و جهانگردی (تورلیدری فرهنگی)، یکی از دوره‌های آموزشی گردشگری، مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که در آن به مباحث مربوط به فرهنگ و تاریخ ایران پرداخته می‌شود. افرادی که تمایل دارند راهنمای تورهای ایرانگردی و جهانگردی شوند، با شرکت در این دوره آموزشی، هرچه بیشتر با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران زمین آشنا می‌شوند.

 دوره آموزشی راهنمای ایرانگردی و جهانگردی (راهنمای فرهنگی) در طول مدت تقریبی5 ماه و با ارائه 18 عنوان درسی برگزار می‌شود. از میان این 18 سرفصل، 8 عنوان (شناخت صنعت گردشگری، معماری ایران و جهان، جغرافیای جهانگردی و نقشه خوانی، آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین، شناخت اماکن تاریخی، مبانی اکوتوریسم، آشنایی با میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و زبان تخصصی) در آزمون جامع گردشگری معیار ارزیابی فراگیران است. همچنین دانشجویان دوره برای کسب تجربه و مهارت‌های لازم، چندین سفر آموزشی - تخصصی دارند. این سفرها شامل سفر اجرای عملی تور و بازدید درس شناخت موزه‌ها است.

🔵 راهنمای طبیعت‌گردی
دوره آموزشی راهنمای طبیعت‌گردی از دوره‌های آموزشی گردشگری، مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که در آن به مباحث مربوط به حفاظت از طبیعت ایران، منافع جوامع محلی و بهره‌وری اقتصادی پایدار از این منابع پرداخته می‌شود.

 دوره آموزشی راهنمای طبیعت‌گردی (اکوتور لیدری) در طول مدت تقریبی5 ماه و با ارائه 24 عنوان درسی برگزار می‌شود. آزمون جامع گردشگری از میان 7 عنوان درسی دوره آموزشی شامل (مبانی اکوتوریسم، آشنایی با گیاهان، آشنایی با پستانداران، آشنایی با جوامع محلی و اصول تسهیلگری، آشنایی با تنوع زمین‌شناسی، زبان تخصصی و آشنایی با پرندگان و پرنده‌نگری) است. همچنین فراگیران دوره راهنمای طبیعت‌گردی 7 سفر و بازدید علمی برای کسب مهارت‌های لازم در تورلیدری دارند. این سفرها عبارتند از: سفر استقرار و بقاء در طبیعت، گیاهان، زمین‌شناسی، پرنده‌نگری، پستانداران، حشرات و خزندگان.

🔵 مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی (بند ب)
دوره آموزشی مدیریت فنی بند (ب) از دوره‌های مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که با هدف آموزش اصول و مبانی مدیریت امور فنی آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی طراحی شده است. این دوره آموزشی 5 ماهه، 11 سرفصل درسی و 60 ساعت کارورزی دارد. همچنین 6 درس در آزمون جامع گردشگری مورد سنجش قرار می‌گیرد که این دروس شامل (شناسایی مسیرهای گردشگری، شناخت صنعت گردشگری، بازاریابی و فروش خدمات مسافرتی، برنامه‌ریزی و سرپرستی گشت‌ها، قوانین و مقررات گردشگری و زبان تخصصی) است.

با مراجعه به سایت موسسه آوای طبیعت گلستان میتوانید جهت ثبت نام اقدام نمایید.

شماره همراه مدیر موسسه : سرکار خانم برزگر  09118738812

 

نظرات کاربران

برزگر 6 شهریور 1398

هزینه کلاسها به چه صورت هست و اینکه آیا شرایط سنی دارد؟

حذف پاسخ مدیر : با سلام شما می تونید با شماره تماس موسسه ذکر شده در متن تماس بگیرید و اطلاعات کامل رو دریافت کنید

مطالب مرتبط