ده مکانی که در سفر به گرگان باید دید ؟

گرگان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی با طی مسافت کوتاهی شما به جنگل دریا کوهستان دشت تالاب و حتی بیابان در قسمت شمالی ان دست خواهید یافت که نقطه تمایز ان از سایر شهرهای شمالی می باشد. حال عازم سفر به گرگان شده اید و هیچ چیز بهتر از خلاصه مکان هایی که حتما باید در این منطقه دید به کار نمی اید . بنابراین درزیر به معرفی این مکان ها می پردازیم :

1 – جنگل ناهارخوران که معروفترین منطقه توریستی شهر گرگان می باشد و با چشم اندازهای جنگلی زیبا و مسیرهای دسترسی مناسب از جمله مکان هایی که همه در سفر به گرگان از ان بازدید خواهند کرد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/385

2-جنگل النگ دره در انتهای شهرک سروش جنگل گرگان که به دلیل انبوهی جنگل که کل مسیر ان با چتری از درختان پوشیده شده و راه اسفالته و اماکن مناسب کمپینگ ان را به پارک نمونه شمال کشور تبدیل کرده است.در این جنگل پیاده روی در طول مسیر و گوش دادن به صدای پرندگان را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/411

3-روستای زیارت که در ادامه مسیر جنگل ناهارخوران قرار دارد به دلیل بافت سنتی و چشم اندازهای جنگلی و کوهستانی ان یکی از زیباترین روستاهای منطقه می باشد . هم چنین در سفر به این روستا قدم زدن دربافت سنتی و خانه های پلکانی چوبی ان و بازدید از استخر اب گرم و ابشار زیارت را از دست ندهید.

 http://gorgantamasha.ir/Default/Place/448

4-دریاچه توشن که به طور کامل با درختان جنگلی احاطه شده و منظره بسیاری بدیعی در کمربندی غربی شهر گرگان بوجود اورده است و پاتوقی برای عصرانه درهمه فصول سال می باشد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/396

5-تپه هزارپیچ که در ورودی غربی گرگان جای گرفته و در شب هنگام شما تجربه تماشای شهر از بام گرگان را خواهید یافت . در سفر به این منطقه تجربه پرواز با گلایدر را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/398

6-خانه های قدیمی گرگان که در بافت سنتی ان قرار گرفته و گرگان را پس از اصفهان ویزد در رتبه سوم وسیع ترین بافت تاریخی ایران جای داده است. در سفر به بافت سنتی بازدید از خانه های تاریخی امیرلطیفی و باقری ها و تقوی ها و امامزاده نور و مسجد جامع را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Categories/44?categoryid=55

7-جنگل توسکستان که یکی از زیباترین جنگل های هیرکانی در منطقه گرگان می باشد و در عبور از ان در فاصله ای کمتر از نیم ساعت شما به بالای ابرها خواهید رسید و به مراتع سرسبز پوشیده از گل های شقایق در فصل بهار دسترسی پیدا خواهید کرد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/393

8-ابشار باران کوه که در دل جنگل های انبوه شصت کلا گرگان قرار گرفته و با پیاده روی 2 ساعته به ابشاری خزه ای و بسیار خاص خواهید رسید که اب چشمه به صورت قطره ای از بالای ان به پایین می چکد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/395

9-منطقه حفاظت شده جهان نما که یکی از زیباترین ییلاقات شمال کشور می باشد و شما با پیاده روی 4 ساعته از جنگل های گرگان به این منطقه دسترسی پیدا خواهید کرد . هر چند مسیر ماشین رو نیز از شهر کردکوی به این منطقه وجود دارد.دشت جهان نما بر فراز ابرها مملو از گونه های کمیاب گیاهی و جانوری می باشد . اسمان های پرستاره ی ان فراموش نشدنی است.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/551

10-بازار تاریخی نعلبندان که از قدیمی ترین بازارهای شمال کشور بوده و در بازدید ان همچنان حال و هوای دستفروشان و میوه و سبزیجات تازه و کوچه پس کوچه های باریک ان را تجربه خواهید کرد.در بازدید از این منطقه ناهار در رستوران قدیمی در دل بازار را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/361

نظرات کاربران

نا شناس 25 بهمن 1397

گرگان بسار جای زیباودلنشینی است با ان همه مکان هایی دیدنی که دارد من سفر به گرگان را دوست دارم از رتوران گرفته تا دریا ومکان های زیارتی امیدوارم که دوباره به ان شهر سفر کنیم

6

مجید از امل 31 خرداد 1398

گرگان جای بسیار دیدنی با مردم های خونگرم ومهمان نواز شون دمتون گرم

10

پرهام 17 مهر 1398

خانه های تاریخی بسیار زیبا در بافت سنتی و قدیمی شهر مانند عمارت صدر، خانه تقوی و ... بسیار زیبا و دیدنی هستند.

2

باران 19 آذر 1398

سلام زیبا دره کجایه گرگان؟

1

کوثر 8 آبان 1399

خیلی جای قشنگی بود

3

مهدی 19 اسفند 1400

خودم بچه زیارت گرگانم دعوت مکنم دیدن کنین

7

امینی 4 اردیبهشت 1401

تلفنی برای رزرو سوئیت در زیارت دردسترس دارید

حذف پاسخ مدیر : با سلام در بخش اجاره ویلا همه ویلاها و کلبه ها شماره تماس دارند

مطالب مرتبط