ابشارهای گلستان


استان گلستان با طبیعت بکر و دور از دسترس مسافران مملو از ابشارهای مرتفع و دیدنیست . از شرق تا غرب استان در سرتاسر این پهنه شما تابلو آبشارهای گلستان را در کنار جاده خواهید دید که شما را وسوسه به اب تنی و تماشای انها میکند. از غرب استان که وارد میشوید ابشار شادان کردکوی به شما خوشامدگویی میکند . ابشار مرتفع در دل جنگل های سرسبز با مسیر پیاده روی که با کمی پرس وجو و راهنمایی افراد محلی برای شما قابل دسترس خواهد بود . کمی جلوتر به گرگان که میرسید روستایی ییلاقی زیارت و کوهستان های سر به فلک کشیده ان شما را به سمت خود می کشد. بعد از عبور از 5 کیلومتر جاده خاکی بعد از روستای زیارت به ابشار زیارت خواهید رسید . بعد از عبور ازپارکینگ خودروها که در محوطه ای خاکی قرار گرفته است و عبور از روی چند پل چوبی وفلزی درمیان صخره ها , اطراف شما را صخره های بلندی که بر نوک انها درختانی سرسبز قرار گرفته احاطه خواهد کرد و ابشار زیارت با دبی ابی متوسط با پراکندن قطرات اب در فضا انتظار شما را میکشد.

45 کیلومتر بعد از گرگان به شهر علی اباد خواهید رسید و با عبور از کمربندی این شهر تابلوی ابشار کبودوال مسیر شما را به دریاچه سد زرین گل و ابشار کبودوال منحرف می کند. مسیر جنگلی باریک  احاطه شده با درختان جنگلی و الاچیق و سرویس بهداشتی و امکانات مورد نیاز برای کمپینگ در انتهای مسیر قرار گرفته است. بعد از عبور از پارکینگ مجموعه و 25 دقیقه عبور از مسیر سنگ فرش و پله های سنگی صدای ابشار کبودوال را خواهید شنید.بزرگ ترین ابشار تمام خزه ای ایران با منظره ای زیبا و جنگلی و دبی اب بالا که فضای بسیار خنیکی را ایجاد کرده است . در میانه راه ابشار کبودوال چند حوضچه کوچک و بزرگ با عمق مناسب برای اب بازی وشیرجه قرار گرفته که حال و هوای خاص خود را دارند.

15 دقیقه بعد از علی اباد به شهر خان ببین خواهید رسید . حدود نیم ساعت فرعی در جاده اسافالته را طی کنید و بعد از گذر از مسافتی کوتاه در خاکی به پارکینگ خودروها خواهید رسید . بعد از حدود نیم ساعت پیاده روی در دل جنگل ابشار اول شیراباد با ارتفاع زیاد و حوضچه ای به رنگ ابی اسمانی با عمق زیاد در انتظار شماست . به دلیلی سنگینی اب چشمه های کوهستانی و عمق زیاد دریاچه , شنا در این محل بسیار خطرناک بوده و ممنوع می باشد. ابشار های شیراباد به صورت مجموعه ای 7 تایی بوده که عبور از جاده جنگلی مخصوصا در هنگام بارش باران و لغزندگی برای همه مقدور نیست .

با عبور از گالیکش و در مسیر جنگل گلستان ابشار لوه در فرعی سمت راست جاده قرار می گیرد و با گذر از یک جاده اسفالته با زمانی در حدود 15 دقیقه به پارکینگ خواهید رسید و با چند پله و چند قدم پیاده روی به رودخانه خواهید رسید و ابشار لوه در دور دست نمایان می گردد .ابشاری بسیار زیبا و خزه ای با رودخانه ای احاطه شده در جنگل که در روزهای خلوت زیبایی ان را درک خواهید کرد.

با عبور از پلیس راه تنگه راه و ورود به جنگل گلستان در سمت چپ جاده ورودیه ابشار جنگل گلستان را میبینید که مورد توجه سیل عظیم مسافران قرار دارد. پیاده روی کم و غظمت ابشار و قرار گرفتن ان در میان صخره های بسیار بلند از امتیازات این ابشار است که برای همگان به راحتی قابل دسترس می باشد.

در این مقاله سعی شد تا برخی از ابشارهای معروف گلستان رو به شما معرفی کنیم و اما نا گفته نماند که ابشارهای گلستان محدود به این چند نام نمیگردد و برای حفظ انها از گزند کسانی که اگاهی کافی از طبیعت ندارند و برای محافظت از انها از معرفی نام و  مکان انها اجتناب شده است . به امید روزی که از معرفی مکان های بکر و زیبای کشورمان برای همگان نگران نباشیم.

 

نظرات کاربران

تا به حال کسی نظری ارسال نکرده است، شما اولین نفر باشید.

مطالب مرتبط