پاییز گرگان


گرگان یکی از شهر های شمالی کشورمون ایرانه ولی چرا از بین همه شهرهای شمالی پاییز گرگان محبوبیت خاصی در بین همه گردشگران و طبیعت گردان پیدا کرده , جواب این سئوال رو من میخوام براتون تو همین مقاله توضیح بدم . جواب بسیار واضح و روشنه و اون هم به دلیل بکر موندن جنگل های گرگان که هنوز هم زیبایی جنگل های قدیم شمال رو داراست و هم چنین در انتهای کوچه های شهر جنگل های انبوه قرار گرفته و با کمترین جابجایی شما خودتون رو از تو شهر در میان جنگل های گرگان خواهید دید.دلیل دیگر برای معروف شدن پاییز گرگان وجود درختان انجیلی به صورت گسترده در میان جنگل های منطقه می باشد. ویژگی خاص درختان انجیلی اینه که تو یک درخت شما تا سه رنگ پاییز رو میتونید ببینید. درخت هایی رو میبینید که از سبز و زرد رنگ برگ هاشون شروع میشه و به قرمز و نارنجی میرسه و مناظر بسیار خاص شگفت امگیزی رو ایجاد می کنند . حال در مقیاس بزرگ تر شهرگرگان رو تصور کنید : شهری در در جنگل های انبوه مملو از درختان انجیلی که هر تپه و کوه رو به روی شما رو به تابلوی نقاشی با امیزه ای از هزاران رنگ تبدیل کرده و زیبایی های بی انتهاش شما رو مدهوش خودش میکنه . وجود برگ هایی که در پای درختان ریختن و برگ های رنگارنگی در بالای درختان هستن و خزه های سبز رنگی بر روی ساقه درختان نقش بسته اند جنگل های گرگان رو به جعبه مداد رنگی از بی نظیر ترین رنگ ها تبدیل میکنه.

اما حال که قصد دیدن زیباترین پاییز شمال کشور را داریم کی به گرگان سفر کنیم ؟

پاییز در گرگان از اوخر مهرماه در ارتفاعات شروع می شود که در این زمان می توان سری به درازنو و توسکستان و زیارت زد و ارتفاعات رنگین شده منطقه را دید. از اوایل ابان ماه پاییز به ارتفاعات پاینن دست تر هم چون روستاهای گردشگری افراتخته و خاک پیرزن و چینو می رسد و ابشارهای کبود وال و شیراباد و و لوه  دیدنی می شوند . از اوایل اذر ماه کم کم پاییز به شهر رسیده و پارک النگ دره و ناهارخوران گرگان و شهر گرگان رنگارنگ شده و کم کم خیابان ها با برگ فرش می شوند .

البته پاییز هر سال مطابق با شرایط اب و هوایی و دمای هوا و میزان بارش تغییر زمانی داشته و بهترین روش شکار پاییز استفاده از تجربه ساکنین منطقه می باشد . پاییز بسیار گذراست و با سرعت هر روز رنگ عوض میکند . درختی را که هر روز میبینید در یک صبح پاییزی ناگهان به اوج رنگ خود می رسد و فردا صبح تمام برگ هایش کوچه را فرش کرده است . طالب واقعی پاییز اما حتما بهترین زمان پاییز را خواهد دید.

 

نظرات کاربران

تا به حال کسی نظری ارسال نکرده است، شما اولین نفر باشید.

مطالب مرتبط